» دسته‌بندی نشده » توافق بر زمین‌مانده درباره دامداران بدهکار و دارای چک برگشتی

توافق بر زمین‌مانده درباره دامداران بدهکار و دارای چک برگشتی

خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: دامداران کشور امروز با مشکلاتی هم در تأمین نهاده و هم در فروش محصولات خود مواجه هستند.

وی افزود: در بحث تأمین نهاده‌ها درست است که یارانه این بخش برداشته شده، اما لازم است تا دولت نظارت درستی بر توزیع خوراک دام داشته باشد تا دامداران بتوانند این نهاده‌ها را تأمین کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها لازم است تا برای افزایش سرمایه در گردش دامداران تسهیلاتی دراختیار آنها قرار گیرد و یا اینکه معاونت پشتیبانی امور دام نهاده را دراختیار دامدار قرار دهد و دامدار به جای پرداخت قسط تسهیلات، هزینه نهاده را پرداخت کند. 

جدی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه توافق شده بود تا با ارائه تسهیلات به دامداران بدهی‌ها و یا چک‌های برگشتی قبلی آنها مدنظر قرار نگیرد، اما متأسفانه این توافق اجرایی نشده و بانک‌ها به دامدارانی که چک برگشتی یا بدهی قبلی دارند تسهیلات پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: مشکل بعدی دامداران این است که دام زنده از آنها با قیمت بسیار نازلی خریداری می‌شود و البته در مقابل، گوشت در بازار با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد.

نماینده مردم شیروان در مجلس اظهار داشت: در شرایط فعلی دام زنده کیلویی ۶۰ هزار تومان یعنی معادل چهار کیلو جو از دامدار خریداری می‌شود و گوشت آن در بازار کیلویی بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده حضور دلالان در این میان است.

جدی خاطرنشان کرد: در این بخش هم دولت باید ورود کند و نسبت به خرید تضمینی محصولات دامداران اقدام کند. واقعیت این است که فروش دام زنده کمتر از کیلویی ۹۰ هزار تومان دامدار را متضرر می‌کند و خرید تضمینی باید از کیلویی ۹۰ هزار تومان از دام زنده بالاتر باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس اظهار داشت: مشکل دیگر مشکل توزیع گوشت در بازار است که با قیمت بالایی به فروش می‌رسد و باید دولت با ورود به زنجیره توزیع این محصول در بازار نسبت به کنترل قیمت آن اقدام کند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *