» آخرین اخبار » گیلان » ورود صد مدخل آلاینده به رودخانه های رشت

ورود صد مدخل آلاینده به رودخانه های رشت

خرداد ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت گفت: صد مدخل آلاینده وارد رودخانه های رشت می شود و هم اکنون محیط زیست در رشت در مرحله بحران قرار گرفته است.

حسین رضویان امروز در جلسه شورای شهر رشت با اشاره به هفته محیط زیست گفت: حال محیط زیست رشت خوب نیست زیرا دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت بیش از صد مدخل آلاینده دارند.

وی با بیان اینکه ورود آلاینده ها به رودخانه ها جان مردم رشت را به خطر می اندازد، افزود: علاوه بر فاضلاب انسانی پساب صنعتی هم به رودخانه های رشت می ریزد و در نهایت آمار ابتلا به سرطان در بین مردم شهر بالا می رود.

رضویان ادامه داد: کار تولیدی و فعالیت در بخش تولید خوب است اما هیچ واحد تولیدی و کارخانه ای نباید با ورود آلاینده ها جان مردم را به خطر بیاندازد.

وی افزود: باید به کسانی که آلودگی ایجاد می کنند اخطار بدهیم و اگر توجه نمی کنند وظیفه قانونی مان را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر زبان مردم است و مساله محیط زیست و سلامت برای مردم اولی است.

رضویان تصریح کرد: مساله محیط زیست در رشت در مرحله بحران قرار دارد و هر روز بر آمار جانباختگان ناشی از ابتلا به سرطان به دلیل آلودگی های زیست محیطی در رشت افزوده می شود.

رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت گفت: از شورای شهر رشت تقاضا دارم که تمامی دستگاه هایی که در موضوع آلودگی محیط زیست دخیل هستند را برای پاسخگویی به صحن شورای اسلامی شهرر شت دعوت کنند. نباید بگذاریم چهار سال دوره ششم شورای رشت تمام شود و مشکلات در این خصوص حل نشود.

انتهای پیام  



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×