» آخرین اخبار » گیلان » اعتبارات شهرداری از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز و تراکم فروشی تامین نشود
اعتبارات شهرداری از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز و تراکم فروشی تامین نشود

اعتبارات شهرداری از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز و تراکم فروشی تامین نشود

خرداد ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان دادستان بندرانزلی با بیان اینکه چرا باید اعتبارات شهرداری از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز و تراکم فروشی تامین شود، گفت: این درد جامعه است و باید با افراد سودجو و فرصت‌طلب که می‌خواهند قوانین را دور بزنند برخورد شود.

اکبر سبحانی امروز در جلسه ارائه راهکارهای لازم و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر قانونی که در محل دادگستری شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: حادثه دردناک متروپل در مردم و مسئولان ایجاد نگرانی کرده و باید برای ما عبرت آموز باشد و از آن در جهت پیشگیری از حوادث ناگوار مشابه استفاده کنیم.

وی افزود: انسان همواره دنبال ساختمان ایمن بوده و حق طبیعی هر فرد است که از ساختمان ایمن و مستحکم برخوردار باشد لذا انبوه‌سازی باید بر اساس شاخص های مهندسی ساختمان و با رعایت اصول معماری و شهرسازی شکل بگیرد.

سبحانی با اشاره به اینکه ماده ۱۰۰ ابزار قانونی است تا کسی نتواند بدون پروانه و بر خلاف قوانین ساخت و ساز و احداث بنا کند، تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی مشاهده شده عده ای از شهروندان بدون پروانه مشغول ساخت و ساز هستند؛ البته این مسئله مشکل پیشینه‌ای دارد و باید جهت برون رفت معظل چاره اندیشه کرد.

دادستان بندرانزلی گفت: برخی از این افراد نسق زارعانه دارند و به همین دلیل شهرداری پروانه ساخت نمی دهد؛ از طرفی افراد نیاز به احداث بنا دارند و لذا به صورت غیرمجاز و بدون حضور مهندس ناظر اقدام به احداث می‌کنند و عدم نظارت دقیق ادارات به عنوان متولی و ناظر از قبیل شهرداری، نظام مهندسی ساختمان، مسکن و شهرسازی و… منجر به ساختمان غیرمجاز می شود.

وی تاکید کرد: چرا باید با استفاده از انواع مصالح که سرمایه ملی هستند بنایی احداث شود و بعد از احداث به دلیل عدم اجرای مهندسی ساخت و ساز در کمیسیون ماده ۱۰۰ موضوع قانون شهرداری تخریب و جامعه دچار تنش اجتماعی و سلب آرامش گردد.

سبحانی یادآور شد: راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان سه مولفه و شاخه اصلی در ساختمان سازی هستند و باید کارشان را به نحو احسن انجام دهند و نظارت عالی نیز در حوزه وظایف مسکن و شهرسازی است که متاسفانه دخالت آنان کمرنگ است و این غفلت از مصادیق بارز ترک فعل مدیران خواهد بود.

وی با بیان اینکه بندرانزلی به لحاظ موفقیت جغرافیایی به صورت شهر خطی است، تاکید کرد: شهرداری باید دقت بیشتری داشته باشد تا برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در چارچوب قانون تغییر کاربری مسکونی به عمل آید تا افراد به سمت ساخت و ساز غیرمجاز نروند.

دادستان بندرانزلی با بیان اینکه چرا باید اعتبارات شهرداری از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز و تراکم فروشی تامین شود، تصریح کرد: این درد جامعه است و باید با افراد سودجو و فرصت‌طلب که می‌خواهند قوانین را دور بزنند برخورد شود تا با اجرای قانون، شهری زیبا با معماری و سازه اصولی داشته باشیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×