» دسته‌بندی نشده » بازی های غیر مجاز رایانه ای سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است
بازی های غیر مجاز رایانه ای سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است

بازی های غیر مجاز رایانه ای سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است

خرداد ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/قم وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بازی‌های رایانه ای در حوزه رفتارسازی اظهار داشت: قوه قضاییه تاکید دارد بسیاری از بزه های نوجوانی و جوانی تحت تاثیر بازی های غیر مجاز رایانه ای است و این بازی ها سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امروز در کارگروه ساماندهی مراکز بازی های رایانه ای استان قم در سالن جلسات تالار فرهنگ و هنر شهر قم افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای با پشتوانه اسناد بالادستی در کشور متولی زیست بوم‌بازی های دیجیتال در حوزه های مختلف همچون حمایت از تولید، نظارت بر محتوا، پشتوانه سازی نظری و تحقیقاتی، صدور مجوزها و پروانه های انتشار است.

وی اظهار داشت: این بنیاد در حوزه آموزش، کار آموزش نیروی انسانی در بازی سازی را برعهده دارد و در تحقیقات پژوهشی برای محتوا فعال است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به این که این بنیاد قرار است نقش های متفاوتی را ایفا کند گفت: حمایت از تولید و ارتقای سواد بازی رایانه ای در میان مخاطبان و حمایت از حقوق معنوی مصرف‌کننده از وظایف بنیاد است.

وی افزود: آن‌چه کار ما را متحول تر کرده ارزش بازی های ویدیویی از بعد اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای در دنیای امروز است.

پژمان اظهار داشت: در حوزه تولید بازی های رایانه ای به خصوص بازی‌های موبایلی، ۱۵۰ بازی موبایلی در سال در کشور تولید می شود که فرصت مناسبی برای اشتغال جدید به شمار می آید.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بازی‌های رایانه ای در حوزه رفتارسازی اظهار داشت: قوه قضاییه تاکید دارد بسیاری از بزه های نوجوانی و جوانی تحت تاثیر بازی های غیر مجاز رایانه ای است و این بازی ها سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: کاربردهای متنوع بازی رایانه‌ای به موضوع مهمی در دنیا تبدیل شده است و مجموع این کارکردها نشان می دهد با موضوع مهمی مواجه هستیم.

وی در ادامه میزان هزینه کرد برای بازی‌های رایانه ای در ایران را حدود پنج هزار میلیارد تومان در سال ذکر کرد.

پژمان اظهار داشت: در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تقویت سواد رسانه ای مخاطب و نظارت بر محتوا کار می‌کنیم که بتواند زنجیره مناسب در این موضوع ایجاد کند.

وی افزود: در مورد بازیگاه ها(گیم نت ها) یکی از اتفاقات خوب عملکرد متفاوتی است که در قم‌ نسبت به بقیه استان ها شاهد هستیم و ظرفیت نمونه سازی قم وجود دارد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×