» آخرین اخبار » گیلان » جامعه به ابزار طنز نیاز دارد/ «گل آقا» سرمایه بومی و ملی ماست

جامعه به ابزار طنز نیاز دارد/ «گل آقا» سرمایه بومی و ملی ماست

خرداد ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه زبان طنز بهترین ابزار برای بیان شدیدترین انتقادات بدون رنجش خاطر است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما به ابزار طنز جهت رساندن پیام ها و افکار و اندیشه ها نیاز دارد.

رضا ثقتی در جلسه سیاستگذاری ششمین جشنواره ملی شعر «طنزپهلو» با محوریت طنز معاصر، از مرحوم کیومرث صابری(گل آقا) به عنوان سرمایه بومی و ملی یاد کرد و گفت: جشنواره شعر طنزپهلو که در تراز ملی برگزار می شود بهره برداری مناسبی از این سرمایه دارد.

وی با اشاره به سابقه شش ساله جشنواره مذکور، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهی ویژه ای به حوزه ادبیات طنز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم تقویت گفتمان طنز در جامعه، تصریح کرد: با وجود مشکلات و فشارها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نیازمند یک گفتمان و زبان مشترک و همه فهم هستیم و لذا ادبیات طنز می تواند گفتمان ها را تسهیل و افکار را به هم نزدیک کند و حای فرهنگ ها را پیوند بزند و به نقطه تلاقی قلب ها تبدیل شود.

ثقتی، با بیان اینکه زبان طنز بهترین ابزار برای بیان شدیدترین انتقادات بدون رنجش خاطر است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما به ابزار طنز جهت رساندن پیام ها و افکار و اندیشه ها نیاز دارد.

وی با اشاره به پیوند جشنواره ملی شعر طنزپهلو با زادگاه گل آقا، عنوان کرد: وزیر ارشاد در دیدار اخیر با طنزپردازان از گل آقا یاد کرد و خواستار برگزاری این جشنواره در سطح ملی شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل حوزه وزارتی را سخنران اختتامیه ششمین جشنواره ملی شعر «طنزپهلو» در شهر فومن دانست و بیان کرد: امیدواریم با حضور میهمانان و طنرپردازان ملی شاهد افزایش غنای این رویداد فرهنگی و هنری باشیم.

وی از چاپ و رونمایی از کتاب آثار راه یافته به جشنواره شعر «طنزپهلو» خبر داد و بیان کرد: این کتاب به عنوان مهمترین خروجی و معرف و وزن جشنواره مذکور مطرح است؛ همچنین مستند مرحوم کیومرث صابری و اشعار سروده شده به مناسبت این رویداد نیز تهیه خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×