» دسته‌بندی نشده » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بزرگترین مشتری تسلیحاتی اسرائیل، هند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بزرگترین مشتری تسلیحاتی اسرائیل، هند

خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ 1۰


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مناسبت بزرگداشت سی سال روابط دیپلماتیکی با هند، بزرگترین مشتری این رژیم در حوزه خرید تسلیحات، طی روزهای گذشته وارد پایتخت هند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست آی، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی این سفر “با هدف گسترش و تعمیق روابط میان دو طرف” با راجنات سینگ، وزیر دفاع هند و همچنین نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

در سالهای اخیر، رژیم صهیونیستی اهمیت زیادی بر بازار تسلیحاتی هند به عنوان “بزرگترین و احتمالا وابسته‌ترین مشتری” به این رژیم قائل بوده است.

براساس داده‌ها و اطلاعات درخصوص تسلیحات، هند یکی از “بزرگترین خریدار تسلیحات” رژیم صهیونیستی است و بیش از یک میلیارد دلار در سال هزینه می‌کند.

همچنین هند از سال ۲۰۱۷ یک شریک استراتژیک و تولیدکننده مشترک تسلیحات رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید. طی پنج سال اخیر،‌ هر دو طرف رزمایشات مشترک و آموزش‌های نظامی را با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

اما همیشه هم اینطور نبوده است. در واقع، تا سال ۱۹۹۲، هند هیچ روابط دیپلماتیکی با این رژیم نداشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰، ۱۵ درصد از کل تسلیحات رژیم صهیونیستی به هند ارسال شده است. تا اواسط دهه ۲۰۰۰، این رقم به ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است و از جمله این تسلیحات می‌توان به تجهیزات نظارتی، پهپادها و موشک‌های زمین به هوا اشاره کرد. بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، هند حدود ۱۰ میلیارد دلار بابت خرید تسلیحات از رژیم صهیونیستی هزینه کرده است.

از زمانی که نارندرا مودی، نخست وزیری خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، حدود ۴۲.۱ درصد از کل تسلیحات صادراتی رژیم صهیونیستی وارد هند شد. همچنین پس از هند می‌توان به جمهوری آذربایجان (۱۳.۹ درصد)، ویتنام (۸.۵ درصد) و ایالات متحده (۶.۲ درصد) به عنوان مشتری‌های اصلی و دیگر این رژیم اشاره کرد.

براساس گزارش سیپری (موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم)، ارسال تسلیحات از رژیم صهیونیستی به هند در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، ۱۷۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین هند و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ قراردادی را جهت گسترش همکاری در حوزه امنیت سایبری امضا کردند.

همچنین گزارش شده است که بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، هند تجهیزات راداری، هواپیماهای جنگی، موشک‌های ضدتانک و موشک‌های زمین به هوا را از این رژیم دریافت کرده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×