» دسته‌بندی نشده » پاکستان اظهارات توهین آمیز سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا را محکوم کرد

پاکستان اظهارات توهین آمیز سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا را محکوم کرد

خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ 1۰


پاکستان اظهارات تحقیرآمیز اخیر دو مقام ارشد حزب حاکم هند علیه پیامبر اکرم (ص) را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد: “این اظهارات کاملاً غیرقابل قبول نه تنها احساسات مردم پاکستان، بلکه میلیاردها مسلمان در سراسر جهان را به شدت جریحه دار کرده است.”

به گزارش ایسنا، در بیانیه مطبوعاتی منتشره از سوی سفارت پاکستان در تهران آمده است: تلاش حزب بهاراتیا جاناتا در شفاف سازی و اقدامات انضباطی دیرهنگام آنان علیه این افراد نمی‌تواند درد و رنجی را که برای جهان اسلام ایجاد کرده‌اند کاهش دهد. مسلمانان مقیم هند نیز به همان اندازه از اظهارات زننده دو مقام حزب حاکم هند خشمگین هستند. خشونت جمعی متعاقب آن در کانپور و سایر نقاط هند نیز گواهی بر این واقعیت است.

پاکستان همچنین از افزایش خشونت و نفرت جمعی علیه مسلمانان در هند به شدت نگران است. بر مسلمانان هند به طور سیستماتیک داغ ننگ زده میشود، آنان به حاشیه رانده شده و در معرض یورش سازماندهی شده گروه‌های افراطی هندو با همدستی و حمایت کامل دستگاه‌های امنیتی در سراسر ایالت‌های مختلف هند قرار می‌گیرند. متأسفانه، دستگاه دولتی هند از پاسخ به درخواست‌های ناامیدانه برای کمک از سوی جوامع مسلمان محلی در سراسر کشور چشم پوشی کرده است.

تداوم نقض شدید حقوق اقلیت‌ها در چندین ایالت تحت حزب حاکم هند، قوانین ضد مسلمانان توسط دولت اتحادیه هند و تداوم حوادث خشونت آمیز علیه مسلمانان به بهانه‌های واهی توسط گروه‌های مختلف «هندوتوا» و اغلب تحت حمایت دولت، روند رو به وخامت اسلام هراسی و افراط گرایی در هند را برجسته می‌کند. سکوت رهبری حزب بهاراتیا جاناتا دلیل دیگری است بر این که متعصبان هندو از حمایت ضمنی دستگاه دولتی در اجرای طرح‌های پلید خود برای به حاشیه راندن و غیرانسانی کردن اقلیت‌ها، به ویژه مسلمانان، برخوردارند. متعصبان هندو از حمایت ضمنی دستگاه دولتی در اجرای طرح‌های پلید خود برای به حاشیه راندن و غیرانسانی کردن اقلیت‌ها، به‌ویژه مسلمانان برخوردارند.

مذموم است که در هند، محروم کردن مسلمانان از حق زندگی و ادای آزادانه دینشان به امری عادی تبدیل شده است و مایه تأسف است که حزب بهاراتیا جاناتا، به دستور هندوتوای افراطی، با بدخواهی، خشونت احمقانه‌ای را علیه مسلمانان هند و عبادتگاه‌های آنها مرتکب شده است. پاکستان از هند می‌خواهد که اقداماتی قاطع و قابل اثبات علیه افرادی که اظهارات توهین‌آمیز و تعرض به کرامت پیامبر اکرم (ص) داشتند، اتخاذ شود. هند همچنین باید اقداماتی فوری در حفاظت از اقلیت‌های خود در برابر نقض حقوق بشر انجام دهد، ایمنی، امنیت و رفاه آنها را تضمین کرده و به آنها اجازه دهد تا عقاید خود را در صلح ادا کرده و بدان عمل کنند.

پاکستان بار دیگر از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که وضعیت شدیداً وخیم اسلام هراسی در هند را دریابد. هند باید در قبال سرکوب حقوق اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان در عمل به اعتقادات مذهبی خود پاسخگو باشد. جامعه بین‌الملل باید هند را از این کارزار مذموم  منصرف کرده و اطمینان حاصل شود که مسلمانان به دلیل داشتن عقاید مذهبی متفاوت قربانی اکثریت جمعیت نشوند. جهان باید برای محافظت از مسلمانان هند در برابر نسل کشی قریب‌الوقوع به دست متعصبان هندو و در راس آن حزب حاکم ‌بهاراتیا جاناتا به میدان آیند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×