» دسته‌بندی نشده » زیست‌گاه‌های رودبار در کمین شکارچیان

زیست‌گاه‌های رودبار در کمین شکارچیان

آبان ۲۲, ۱۳۹۸ 4۰

به گزارش گیل سو، زیستگاه‌های حیات‌وحش متعددی در شهرستان  رودبار وجود دارد که در فصل شکار، موردتهاجم شکارچیان قرار می‌گیرد، با شروع فصل شکار و سرازیر شدن تعداد زیادی از شکارچیان استان گیلان و استان‌های هم‌جوار به زیستگاه‌های شهرستان رودبار و به‌ویژه بخش عمارلو، گشت مشترک یگان حفاظت اداره کل محیط‌زیست در این شهرستان شروع‌شده و تا پایان فصل شکار ادامه دارد.

رئیس محیط‌زیست شهرستان رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به غنای حیات‌وحش و تعدد زیستگاه‌ها در رودبار اظهار کرد: منطقه عمارلو یکی از زیست‌گاه‌های مهم شهرستان رودبار و استان گیلان است که مورد هجوم شکارچیان قرارگرفته و اگر این روند ادامه پیدا کند موجب کاهش معنادار گونه‌های جانوری می‌شود.

رامین حسین زاده قرارگیری عمارلو در منطقه شکارممنوع را از اقدامات مهم و اثرگذار به‌منظور بقای این زیست‌گاه مهم دانست و گفت: به دلیل گستردگی شهرستان رودبار برای ادامه حیات زیستگاه‌ها و گونه‌های جانوری این شهرستان همه باید بسیج شوند.

وی کاهش محسوس صدور مجوز شکار در زیستگاه‌های شهرستان نشان‌دهنده اهمیت دادن محیط‌زیست به حیات‌وحش و بقای گونه‌های جانوری است.

رئیس محیط‌زیست رودبار، کاهش ۵۰ درصدی صدور مجوز شکار در این  شهرستان  را دال بر حمایت ویژه این اداره به حیات‌وحش شهرستان برشمرد و افزود: امسال تنها ۱۰۵ فقره مجوز شکار صادرشده درحالی‌که در سال گذشته این رقم ۲۷۰ فقره مجوز بوده و این داده آماری کاهش ۵۰ درصدی صدور مجوز را نشان می‌دهد.

حسین زاده با بیان اینکه برخورد جدی با متخلفان حوزه محیط‌زیست وظیفه ذاتی محیط‌زیست است، گفت: امسال ۱۲ قبضه سلاح شکاری کشف شد و نام متخلفین حوزه محیط‌زیست وارد لیست سیاه شده و تا پنج سال این افراد از دریافت پروانه شکار محروم خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه تصویب منطقه شکارممنوع جیرنده عمارلو از اولویت‌های اداره کل محیط‌زیست است، تصریح کرد: حمایت مردم شریف منطقه و همچنین اصحاب رسانه و سمن‌های فعال زیست‌محیطی موجب دلگرمی ما در نیل به این هدف زیبا که درواقع خواسته همه عاشقان و دوستداران طبیعت و محیط‌زیست است، خواهد بود.

به گزارش گیل سو، نیمه دوم مهر تا نیمه دوم آذر، فصل شکار نامیده شده و در این فصل زیست‌گاه‌های حیات‌وحش، مورد هجوم افراد و شکارچیان مجاز و غیرمجاز قرار می‌گیرد که این موضوع وظیفه حراست و پاسداری از  محیط‌زیست را برای متولیان  امور  سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ت

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×