» دسته‌بندی نشده » فتح خرمشهر غرور ملی و اسلامی ایرانیان را به رخ دنیا کشید

فتح خرمشهر غرور ملی و اسلامی ایرانیان را به رخ دنیا کشید

اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۸ 6۰

به گزارش پایگاه خبری گیل سو، سرهنگ بایرامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در جلسه سوم خرداد که در شهرستان املش برگزار کرد با گرامی داشتن یادو خاطره همه شهدای ایران اسلامی بویژه شهدای استان گیلان گفت: براساس دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح، شعار امسال؛ ما پیروزیم است.

وی درادامه با بیان این که عملیات فتح خرمشهر ۲۵ روز در ۴ مرحله بطول انجامید افزود: این عملیات یکی از طولانی ترین عملیاتهای دفاع مقدس بوده است که درسال ۶۱ بوقوع پیوست، وی افزود: ناهمواری های وسعت منطقه عملیات را از پیچیدگی و دشواری خاصی برخوردار کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: باز پس گیری خرمشهر به عبارتی برگ برنده دفاع مقدس بود که ما اسرار به پاس داشتن آن داریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان همچنین تصریح نمود: آزاد سازی خرمشهر رژیم صدام را تغییر داد، وی با این مطلب که در تبلیغاتمان و در شرایط کنونی که اتحاد مردم ایران با عراق یک اتحاد استراتژیک است بهتر است که از بعث رژیم صدام استفاده کنیم که برای تبلیغات ما مناسبتر است.

سرهنگ بایرامی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر معادله جنگ را به نفع ایران تغییر داد و موجب پیدایش یک فرصت جدید در صحنه سیاسی و نظامی منطقه خلیج فارس شد افزود: در عملیات الی بیت المقدس ۵ هزارو ۴۰۰کیلومتر مربع خاک کشور آزاد شد یعنی ۱۹ ماه و ۵۷۸ روز خرمشهر زیر چکمه دشمن بود.

وی با این جمله که فتح خرمشهر غرور ملی و اسلامی ایرانیان را به رخ دنیا کشید و به فرموده امام (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد خاطرنشان شد: ویژگی مهم این عملیات هم محوریت ولایت و حضور پر رنگ مردم و آحاد بود و در این عملیات رژیم بعث ۱۶ هزار کشته و ۱۹هزار اسیر داد.

وی اضافه کرد: خرمشهر در طول تاریخ ایران به جهت استراتژیکی ۴ بار به اشغال بیگانگان در آمد و فتح آن اولین بار بود که در طول تاریح یک بند از خاکش به دست بعث رژیم نیفتاد.

سرهنگ بایرامی درادامه اذعان داشت: در این عملیات گیلانی ها در قالب تیپ ۲۵ کربلا، ۴۱ ثاراله کرمان، تیپ ۳۵ نور، تیپ ۲۲ بم و گردان ویژه تخریب مهندسی غربی خاتم الانبیاء در قالب ۹۲ زرهی، ۲۱ حمزه و ۱۶ زرهی در این عملیات حضور داشتند که گیلان ۲۶۰ شهید گرانقدر و۷۰ جانباز را تقدیم این عملیات نمود و این نشان می دهد که چقدر نقش گیلانی ها در این عملیات پر رنگ بوده است.

وی در ادامه با بیان این که پاسداشت روز سوم خرداد، پاسداشت همه مردم ایران است افزود: انشاا…که بتوانیم به یاری همه ارگانها و نهادها برنامه های مفصلی را ارائه دهیم.

سرهنگ بایرامی در پایان با درخواستی که در جلسه نشر ارزشهای دفاع مقدس از استاندارگیلان داشت و مصوب شد که دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران این عملیات و دیگر عملیات ها و تجلیل از آنها از برنامه های اولویت دار روز سوم خرداد باشد تا نامشان برای همیشه درکشور حفظ شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×